Laatste weekjes Amerika en nu Mexicooooooo! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Laatste weekjes Amerika en nu Mexicooooooo! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes Amerika en nu Mexicooooooo!

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

12 Maart 2011 | Mexico, Cancún

Holaaaa vriendjes en vriendinnetjes!

Nou eindelijk weer een update, ik had afgelopen weken wel 30x het plan om het 1 en ander up te daten, maar het kwam er steeds maar niet van! Excuses! Maar goed, inmiddels ben ik in Cancun aangekomen, en ja ´toevallig´ is het spring break! Dus een heleboel jonge amerikanen (en australiers, engelsen en nederlanders ;) ) die hier dus een weekje ofzo vertoeven om van de zon te genieten en af en toe een drankje te nuttigen!! Maar daarover later meer, eerst maar eens doorgaan waar we zijn gestopt in Amerika!

Na uit miami terug te zijn gekomen zijn we voor het weekend nog voor het laatst in Britni´s huis in Key West gebleven, want de zondag was haar laatste dag daar aangezien ze ging verhuizen. Wat wel lache was om te doen, was het krabben vissen! Mike (vriend van britni) zijn vader heeft een boot, en ze hebben iets van 20 ´krabben-vallen´ haha...simpelweg een doos met een gat erin, waar je een varkenspoot ingooit en de krab kan er wel in, maar er niet meer uit ;) Maar goed, we hebben dus de kisten geleegd, en een heleboel stone-crab gevangen! Echt gaaf joh, die beesten kan je hun klauw afkraken, en dan gooi je ze gewoon terug (levend welteverstaan) en dan groeien de klauwen gewoon weer aan! Wist nooit dat zoiets zelfs maar bestond :) Dusja, erg interessant en een leuke uitje! :D

Na het weekend zijn we begonnen met house-sitten voor een collega van Britni! Hij en zijn vrouw gingen een week op vakantie, en ze hebben 2 golden retrievers die ze niet alleen kunnen laten natuurlijk! Dus hij had gevraagd of wij op zijn huis wilde passen, we mochten alles gebruiken, en kregen er nog voor betaald ook :D En NATUURLIJK (echt, je raakt bijna gewend aan geluk hebben ;) ) was het een prachtig huis aan het water, met een hot-tub en kayaks die we ook mochten gebruiken als we wilden haha...Achja, we klagen maar weer niet heh ;) en ik was grootste maatjes met de honden (Seamus en Finnegan genaamd) natuurlijk, want ik mis onze grote vriendin Floortje (hond van de van dammetjes) van thuis natuurlijk inmiddels wel! :) En ik had doordeweeks na het uitslapen ( ;) ) alle tijd om , de honden uit te laten...dusja, beste vrienden!

Dus de hele week mijn plezier wel gehad, paar keer wezen kayakken, nog een russische party gehad met 1 van britni´s collega´s! En toen in het weekend nog flink op stap geweest met de vriendengroep in Key West, om dan zaterdag met zijn allen rondom het zwembad een heerlijke barbeque te hebben! Ik had een pasta-salade verzorgd die in restaurant niet zou misstaan trouwens :P

Goed, tot zover het succesgedeelte van Amerika! WANT! Soms zit het ook weleens een beetje tegen voor bart, of naja...de 1 noemt het tegenzitten, de ander noemt het misschien dommigheid ;) Maar ik was er dus van overtuigd dat mijn vlucht de 8ste van Maart zou vertrekken naar Cancun, en als je overtuigd bent, dan check je dat natuurlijk niet ;) Dusja...bart wilde zichzelf online inchecken op de 7de van Maart (dag vantevoren zoals je normaal zou doen) maar toen gaf de website heel droog aan dat mijn vlucht 2 uur geleden vertrokken was :D Achja, dat was even vervelend...maar uiteindelijk had ik daardoor nog wel een extra dag om met Lance en Alicia (broer van britni plus vriendin) de stad in te gaan, en anders had ik ze waarschijnlijk amper gezien haha...Dusja, gelijk gekeken voor een nieuwe vlucht, en voor de dag erna geboekt...dus uiteindelijk ben ik Woensdag hier aangekomen, jammer van het geld natuurlijk, maar maak jullie geen zorgen hoor, want hier komt de ´eind goed al goed´ ;)

Want! Bartje brengt zijn nachten door in het 5-sterren OMNI Hotel van Cancun, op de strip, voor de somma van 90 dollar voor zolang ik wil blijven deze week ;) Haha...Het is weer een kwestie geweest van wat mensen ontmoeten en kennen :D:D Twee reisvrienden die ik in Peru al een aantal x heb ontmoet, hadden op facebook een status gezet ´Morgen op weg naar Cancun!!!´ Dus ik had gereageerd dat ik ook ging, en dat ik ze wel op zou zoeken! Toen melden deze vriendelijke vrienden (2 australiers, Dane en Luke) dat ze all inclusive zaten en dat zij dan wel drankjes en eten zouden regelen voor degenen die langs zouden komen! Naja, Phil (Engels) las die reactie weer en is inmiddels ook hier haha...dus het is een soort van reunie, want Phil was ik ook in Peru al tegengekomen! :)

Maar goed, hoe krijg je all-inclusive voor 90 dollar! Nou, de 1 noemt het misschien slim, de ander noemt het misschien oplichting...maar ik zeg de waarheid ligt in het midden ;) Want de heren hebben allemaal een armbandje gekregen wat aangeeft dat je all inclusive hebt, en als je dat armbandje verliest moet je een boete betalen van (Jullie voelen hem al aankomen zeker??? :D:D:D) 90 dollar! Dusja...Luke en Dane zijn hun armbandje verloren, en Phil en ik zijn de gelukkigen die de bandjes vonden, en het zijn best mooie bandjes dus dan doe je die rond je arm! :D

Naja...verder laat ik de foto´s die ik later deze week plaats voor zich spreken! Het komt er op neer dat er geen vragen gesteld worden zolang je een armbandje hebt, dus wij genieten van alle gastvrijheid die het OMNI ons biedt haha...

In de post met de foto´s vertel ik nog wel over de avondjes stappen hier, want die zijn legendarisch! Coco Bongo, Bulldog, Dady O´s en ga zo maar door! Tipje van de sluier: een GLIJBAAN in de club!!! :D

Jullie horen er later deze week van, morgen gaan we op bezoek bij Chichen Itza! Grootste Maya complex van Mexico...om ook nog een culturele invulling te geven aan cancun ;)

Met een vriendelijke glimlach op het gezicht verblijf ik en geniet ik van jullie reactie,

Bartel Jan

  • 13 Maart 2011 - 06:14

    Huub Verkaik:

    Mooie verhalen gozer... Ik zou ook columns gaan schrijven als je terug bent.. Ik zie talent. Geniet ervan! Groet, Huub

  • 13 Maart 2011 - 07:06

    Johan En Corrie:

    Ja zo maak je nog eens leuke dingen mee....................... en met vrienden op facebook is het zo nog gezelliger. Leuk hoor, geniet er van!!!

  • 13 Maart 2011 - 07:26

    Joos:

    Bartje!!! Het is weer superleuk om te lezen! Geniet ervan maar dat doe je wel geloof ik! ;-) adieu, joos

  • 13 Maart 2011 - 07:38

    Jackelien:

    Oplichter!! En stom hotel ook... Je weet toch hoeveel gasten je hebt ingeschreven? Hebben jullie echt op vertoon van je bandje ook nog 'n kamer gekregen of slapen jullie bij die gasten op de kamer?? Tssssssss......
    En ik denk dat Floortje jou ook mist! Ze krijgt steeds minder vriendjes, nu ik tegenwoordig ook amper meer thuis kom...
    Blijf je nu langer in Cancun dan je gepland had? Of... wat zijn de plannen voor de komende dagen/weken?
    Liefs! Jack

  • 13 Maart 2011 - 11:41

    Jan En Lena:

    Lief Barteke,

    Dit vind ik echt niet kunnen wat dat armbandje betreft. Dit slaat kant nog wal. Jij schrijft ik laat het in het midden. Het is gewoon frauderen. Snap niet dat dat kan in zo'n hotel. Ome Rien zou dat echt wel zien. Laat je hart spreken en vereffen wat ze toekomen. Eerlijk duurt het langst.
    Het ga je goed en nog veel plezier.

    Dikke kus van pap en mam.

  • 13 Maart 2011 - 16:41

    Greta Kloet:

    Ha die Bart,

    Nou, nou je hebt wel een gevoelige deur ingetrapt met je "zwarte" band.
    Ik verwachtte al een reprimande van moeder Lena, en jawel!
    Wij hebben even een discussie hier gehad (Mar,Frank,Bart en ik) of je de raad van je moeder op zult volgen...........de uitslag zal ik je nog wel eens geven.....
    Maar je zult vast een manier vinden om je geweten te schonen, afwassen, bedden afhalen, de kamer super schoon achterlaten. of, of. Het gaat allemaal goed komen met onze Bart.
    We genieten van je (h)eerlijke verhalen.
    Hartelijke groetjes
    van de Kloetjes

  • 16 Maart 2011 - 19:21

    Irma:

    ... in afwachting van je foto's, die zullen wel weer vre-se-lijk zijn he ;)

    Sounds great mister, wel slecht van dat bandje zeg haha maar goed geniet er nog maar even van haha. Ik mail je snel (echt!), want zit nu bij mams op de verjaardag dus ik ga weer even sociaal doen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bartjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 55125

Voorgaande reizen:

18 Juni 2010 - 13 April 2011

Werken en Reizen in Zuid- en Centraal-Amerika

28 April 2008 - 15 Augustus 2008

USA, Peru, Bolivia en Chili, 2008

27 Oktober 2011 - 30 November -0001

Richting Azie en Oceanie!! :)

Landen bezocht: