Mexicooooooooo :) - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Mexicooooooooo :) - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Mexicooooooooo :)

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

17 Maart 2011 | Mexico, Cancún

Holaaaaaaaaa vriendjes en vriendinnetjes!

Klein update'je met wat foto's krijgen jullie deze keer van mij, aangezien ik ook weer niet zoveel bijzonders heb gedaan sinds de laatste keer dat ik jullie het overzichtje heb gegeven! :)

Owh en trouwens, het hotel is zo groot, er zitten zo tussen de 1500 en 2000 mensen ongeveer, dus ik ben bang dat we dat niet helemaal kunnen vergelijken met ome rien zijn camping mensen! :) En iedereen heeft natuurlijk zijn eigen visie op het gehele hotelgebeuren (lees als: mijn familie), maar ik weet wel dat iedereen die zelf op de manier gereisd heeft zoals ik nu aan het doen ben, het begrijpt :D En anders, het is nou eenmaal hoe ik ben, bartje is bartje en dat veranderd niet en ik vertel liever een eerlijk verhaal dan een nette versie, maar ik sta open voor iedereen met een andere mening! :)

Maarrrr goed! MEXICO!!! CANCUN!!! Spring break destanation numero 1 voor alle amerikanen!! Dit omdat de drinkleeftijd in mexico 18 is in plaats van 21 dus veel van de studenten gaan in hun spring break (voorjaarsvakantie) op vakantie om een paar leuke avondjes uit te hebben! Nou en dat is hier goed mogelijk, het staat helemaal vol met resorts op de strips! En er zijn gigantisch gave clubs! Niet te doen!

Zo zijn we onder andere naar Bulldog geweest, een grote club hier, en wij wisten van niks, maar halfverwege de avond komt Flo-Rida ineens de club binnenlopen en begint op te treden! ECHT IDEAAL! Superleuk feestje gehad, echt stampvol, en je betaald een vast bedrag voor all-you-can-drink, maar geen zorgen je kan ook fris bestellen ;) Naja de volgende morgen wordt je wakker, beslis je of je misschien even de sauna inspringt of dat je gewoon direct richting het zwembad loopt! Dan haal je een verlaat ontbijt (het loopt tegen die tijd toch al tegen 12en heh) en vanaf een uurtje of 3 in de middag ga je richting de Jacuzzi-bar! Ideaal! En dan eind van de middag doe je eerst nog een dutje, zodat je weer fris en fruitig aan een avondje kan beginnen! :)

Nu klinkt dit natuurlijk als een stelletje alcoholisten, dat klopt ook ;) haha nee, we hebben het slim gespeeld, want om de dag hebben we gewoon steeds wat geplanned, zo zijn we maandag naar Chichen Itza gegaan, en hadden we vandaag een tour richting Playa del Carmen! Dus de dag vantevoren doe je dan niks, anders weet je zeker dat je om 7 uur sochtends nog niet uit bed bent! Dus geen zorgen, we drinken en stappen met een strategie! En na Cancun ga ik officieel op de non-alcoholische tour en begin ik wat met hardlopen e.d. want de laatste maanden zijn niet het meest gezond geweest! :D

Maar goed, dat was 1 club, verder is er nog de coco bongo (met watervallen en zwembaden in de club) EN senor frogs, GEWELDIG!!! Deze club heeft een glijbaan vanaf de 3de verdieping naar de 1ste verdieping, en dan dropt hij je zo een paar meter lager in de oceaan! :D:D:D Echt zo lache, want omdat het all inclusive is heeft niemand een portomonee bij, want je krijgt gewoon een (jajaja ;) ) armbandje! (Voor deze betaal ik wel gewoon, geen zorgen :P ) dusja, iedereen heeft ook (nog steeds) zijn zwemkleding aan! Het is ook veel te warm om wat anders te dragen trouwens! Naja, morgen is het sint patricksday!! En ik heb nou eenmaal ruim een maand met een ier samengereisd, dus ik voel me een beetje verplicht om hier een borreltje op te nemen ;) haha nee morgen is de laatste dag van de jongens hier ook, dus we gaan nog 1x op stap, en dan begint het serieuze reizen voor mij weer! Via Tulum, en misschien nog een extra stop naar Belize toe...daar wat duiken en dan op pad naar Guatamala! :D

MAAR!! Eerst nog even een prachtig verhaal van geluk, want het zat weer eens een keertje mee! IDEAAL! We gingen dus naar Chichen Itza (Grootste maya-complex dat is gevonden, en 1 van de 7 nieuwe wereldwonderen), iedereen wilde mee, dus 7 man in totaal! Naja omdat ik tourleader was, en iedereen dat wist kwam het er al gauw op neer dat ik dat wel kon regelen, en ze hadden de prijs in het hotel gevraagd en dat was 75 dollar pp en ik was er van overtuigd dat het goedkoper kon! Dus mocht ik op zoek naar een goedkope optie! Nou het is weer eens perfect uitgepakt haha, ik kwam een cubaan tegen die voor een tour agency werkte, en die heeft een deal gemaakt voor 44 dollar per persoon! Keurig geregeld, maar dit is gewoon onderhandelen, hier kwam geluk nog niet kijken haha...dat komt nu! Omdat we in verschillende hotels zaten, moesten we via verschillende transfers opgehaald worden...dus hebben we alleen een aanbetaling van 16 dollar pp betaald voor de shuttle die ons oppikte van onze hostals, en ons naar de centrale plek bracht waar alle bussen vertrokken!
En daar zouden we dan de andere 28 dollar betalen aan de gids/chauffeur die ons dan verder ging begeleiden naar Chichen Itza. Nou Phil en Ik kwamen eerder aan dan de andere jongens, dus wij besloten om te wachten op de rest!

Nou bus na bus vertrok, dus het zag er eerst niet zo bijzonder goed uit! Nou na 20 minuten wachten komt eindelijk de bus van het OMNI aan, de gasten stappen uit, dus wij op zoek naar een bus die ons dan verder mee ging nemen enzovoorts, dus ik begon een praatje met een tourleader om uit te vinden waar we alles moesten regelen. Nou van het 1 kwam het ander, en op het moment dat we laten vallen dat we niet amerikaans zijn maar een mix zijn van verschillende nationaliteiten wordt hij helemaal enthousiast! Hij kon ons misschien wel helpen om iets goed te regelen, na een tijdje komt hij naar me toe 'Kunnen jullie je mond houden?' dus ik vraag 'Ja ik neem aan van wel, hoezo??' want hij was zelf leider van een tour die 99 dollar rekende per persoon, en kon ons wel meenemen want anders zou de bus ook maar nodeloos leeg zijn. Maar we mochten dan niemand vertellen dat we maar 28 dollar betaalden :D:D (Waarschijnlijk ging die 28 p.p. gewoon in hun zak, maar goed winwin voor ons)...

Dusjaaaaa, zo eindigden deze heren in de VIP-Style bus, met leren bekleding, hapjes en drankjes inclusief (geen misselijke service ook hoor, broodjes/koekjes/fris/bier/water) ideaal! En iedereen won, want de tourleader nam constant de zeik uit ons, en wij hadden een perfect deal en dronken gewoon onze biertjes :D Achja...het leven was ook zo slecht nog niet :D

Maarrrr dan de foto's! Het zijn er een aantal van Chichen itza, dan ook nog van het huis waar op we aan het house-sitten waren in Key West, en een aantal van 'ons' nederige stulpje ;)

Ik zou zeggen, allemaal alvast een goed weekend! En tot ziehieeeensss :D

  • 17 Maart 2011 - 11:50

    Anke:

    Bart,

    Je moet je verhalen bundelen met die van je zus.
    Geweldig om te lezen!!

    Fijne reis verder!

  • 17 Maart 2011 - 12:41

    Jan En Lena:

    Lief Barteke,

    Je krijgt van ons een armbandje voor all inclusive in hostel van Damme. Jij hebt wat met armbandjes als ik het zo lees, echt lache. Veel plezier nog en doe voorzichtig.

    Dikke kus pap en mam

  • 17 Maart 2011 - 14:08

    Tineke En Leen:

    Wat zullen we je verhalen straks gaan missen!!!! Bart. Maar wat heb je genoten van deze reis.
    En je zal Bart niet zijn als je weer wat meemaakt, en het nog voor elkaar krijgt ook. Je heb weer
    prachtige foto's gemaakt. Zo kunnen ook wij een beetje met je meereizen. Geniet nog van deze
    weekjes in Mexico, Belize en Guatamala. Je bent een echte wereldreiziger hoor. Doe voorzichtig
    en tot over een paar weekjes hier in Nederland. Lieve groetjes van ons allen.

  • 17 Maart 2011 - 20:21

    Greta Kloet:

    Hallo Bart,
    Wat een prachtige foto's en wat een heerlijke tijd mag je daar hebben.
    Een tijd om nooit te vergeten, dat kan niemand je ooit nog afnemen.
    't Is gek, je bent zo ver weg, maar door al die uitgebreide verhalen voel je soms dichterbij dan dat je in "t Kraaiedurp" zit.
    Wij vinden het echt super van je dat je ons -ondanks al je drukke bezigheden- zo op de hoogte wilt houden, wie zou dat doen??
    Dank je wel Bart enne........blijf zoals je bent, een lekkere, eerlijke, nuchtere Zeeuw!!!
    Lieve groetjes
    van de Kloetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bartjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 55126

Voorgaande reizen:

18 Juni 2010 - 13 April 2011

Werken en Reizen in Zuid- en Centraal-Amerika

28 April 2008 - 15 Augustus 2008

USA, Peru, Bolivia en Chili, 2008

27 Oktober 2011 - 30 November -0001

Richting Azie en Oceanie!! :)

Landen bezocht: