Colombiaaaaaaa :) - Reisverslag uit Salento, Colombia van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Colombiaaaaaaa :) - Reisverslag uit Salento, Colombia van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Colombiaaaaaaa :)

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

19 Januari 2011 | Colombia, Salento

Halllooooo vriendjes en vriendinnetjes! :D


Inmiddels ben ik weer dik een week onderweg in Colombia, dus weer eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van de reizen tot zover! Ik ben maandag vertrokken vanaf Britni voor een veel te lange reis naar Colombia haha…dit is een overzichtje van de minder leuke kant van reizen; 3 uren transfer Little Torch Key – Miami International Airport, daarna 3 uren wachten op Miami, toen 4 uren in de vlucht Miami – Guayaquil, 2 uur wachten op de bagage en de bus naar Quito, 8 uur in de bus Guayaquil – Quito, daarna direct de busreis van 7 uur Quito – Tulcan, overstap op een taxi naar de grens, totaal 1 uur, en dan nog een half uur vanaf de grens naar Ipialis, Colombia! Heerlijk reisje is het niet? Dat komt in totaal neer op 3 verschillende landen in 3 + 3 + 4 + 2 + 8 + 7 + 1 + 0.5 = 28.5 uur :D En in je laatste 1,5 uur zie je pas iets nieuws haha…maar ja dat wist ik vantevoren, ik moest heel ecuador door omdat ik daar natuurlijk met Jackelien al gereisd had!


En het is wel heel lekker om het maar gewoon gedaan te hebben hoor, ik heb de woensdag eerst nog doorgebracht in Ipialis, hier rustig dagje gehad en een bijzondere kerk bezocht. Zie de foto´s (mocht het uploaden niet lukken dan komen ze later haha) voor wat meer idee, deze kerk staat bekend om het aantal ´wonderbaarlijke genezingen´ die hier plaatsvinden, het is vernoemd naar een heilige maagd schijnbaar! De kerk zelf was nog niet zo heel bijzonder, maar de omgeving en hoe het gebouwd is wel! Echt heel Colombia is echt prachtig groen, niet normaal wat een mooie omgevingen je hier tegenkomt. Zelfs busreizen zijn hier echt meer dan de moeite waard! ;) Na Ipiales heb ik de bus genomen naar Popayan, dit is een prachtig stadje, echt alle huizen daar zijn wit! Echt wel gaaf, ben daar 2 nachten gebleven en toen met een groep argentijnse meiden doorgereisd naar Cali voor het weekend! Cali is de salsa-hoofdstad van Colombia, en wel een mooi plekje om je weekend door te brengen. Ik heb daar geslapen in Pelican Larry hostal, wat echt IDEAAL is! Niet te doen zeg, een duitse eigenaar zorgt bijvoorbeeld iedere vrijdag voor een Pasta-kip-salade met knoflookbrood, voor het gigantische bedrag van 3,25 euro haha en op de zondagavond is er altijd een bbq. Die BBQ was echt niet normaal zo lekker en veel! Bestond uit 4 soorten vlees (Varken, Rund, Kip en Worst), 4 zelfgemaakte Salades (Bietensalade, komkommersalade, aardappelsalade en een tomatenprutje haha) en knoflookbrood! HEERLIJK Eten!! Niet normaal! En dat alles dan voor 5,50 euro welteverstaan ;) Dusja…je begrijpt, we klagen niet haha!


In Cali trokken we steeds met dezelfde groep gasten op, dus daar een heerlijk weekend gehad, en de Stad een beetje bekeken e.d. voordat ik met Kevin, een Ier richting Salento ben vertrokken! Met Kevin reis ik de komende dagen richting Noorden waarschijnlijk, met uitzondering van Bogota waar ik wel heenga maar hij niet omdat hij terugvliegt vanuit Bogota…maar het komt wel mooi uit, want hij gaat zijn PADI (duikbrevet) halen in Santa Marta, dus zodra hij zijn PADI heeft dan ben ik daar ook weer, doen we samen waarschijnlijk een paar duiken (Je moet wat als je vaste buddy SJAAK VAN DER WERF niet aanwezig is heh ;) ) en dan gaan we door richting het verre noorden van Colombia, de Caribische kust…ik hoef denk ik niet verder uit te wijden over hoe het daar zal zijn haha!


Zoooo jullie weten weer van de afgelopen tijd en de komende plannen! Ik probeer gelijk nog wat foto´s up te loaden, maar het kan goed dat dit weer eens niet lukt!


Groetjessssss! Bart

  • 19 Januari 2011 - 21:06

    Bartjan Van Damme:

    Haha...na het bekijken van de foto´s ben ik nog genoeg vergeten te vertellen! Dusja, dat komt verder allemaal later wel, ik upload nu alleen wat foto´s van wat ik wel verteld heb haha! Excuzieeeee! :D

  • 19 Januari 2011 - 21:08

    Bartjan Van Damme:

    Hmm, bij nader inzien, helemaal geen foto´s deze keer...ik vertel later nog over colombia aan de hand van foto´s! Is een stuk makkelijk haha, want ik heb echt nog genoeg te vertellen wat alleen met foto´s te begrijpen en uit te leggen is haha...CIAAAAOO!

  • 19 Januari 2011 - 21:20

    Martijn:

    Zo broeder, weer uit het verwende nest gekomen. Dan de volgende trip maar weer, het verhaal klinkt mooi. Lijkt me heel apart en bijzonder al die witte huizen in de stad en dat in mooie groene omgeving. Ik ga de foto's straks maar eens op het gemakje bekijken. Verder veel succes met je trip daar. Ik zie het volgende bericht weer wel verschijnen.

    Je broeder

  • 19 Januari 2011 - 21:24

    Martijn:

    Ooh nu lees ik net dat je nog geen foto's hebt. Tjaaaaaaaaaaaaaa dan valt er weinig te bekijken. Nou ja dan volgende keer weer maar een poging.

  • 22 Januari 2011 - 20:39

    Niels Parlevliet:

    Bart, gaat ie lekker jonge!
    Wij zitten hier in een mottig weertje te wachten op de eerste zonnestraaltjes van dit jaar...Maar als ik jouw reisverslag lees...daar word ik pas echt vrolijk van.
    Stoer dat je het ook allemaal uitvoert en naleef. Kan alleen maar jaloers op je zijn!

    Keep om writing en uploading, daar blijft ons hartje ook lekker warm bij!

    Groet van Niels, Marianne en Chrisje.

  • 23 Januari 2011 - 18:11

    Petra:

    Hej Bartje,
    Mooi verhaal weer! Het wordt steeds leuker lijkt het wel. Super joh, geniet vooral weer van alle mooie dingen die je tegen gaat komen. Het is je van harte gegund! Ik pik vanaf mijn stoeltje hier en daar wel wat mee :).
    Adios,
    Puk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bartjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 55173

Voorgaande reizen:

18 Juni 2010 - 13 April 2011

Werken en Reizen in Zuid- en Centraal-Amerika

28 April 2008 - 15 Augustus 2008

USA, Peru, Bolivia en Chili, 2008

27 Oktober 2011 - 30 November -0001

Richting Azie en Oceanie!! :)

Landen bezocht: