Kerst, Oud en Nieuw en Key West, Florida! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Kerst, Oud en Nieuw en Key West, Florida! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Kerst, Oud en Nieuw en Key West, Florida!

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

07 Januari 2011 | Verenigde Staten, Key West

Holaaaa!!

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2011, en ik hoop dat jullie allemaal een geweldige kerst hebben gehad!!! Ik zit inmiddels in mijn laatste dagen in Amerika, want komende maandag zal ik vanaf Miami weer naar Ecuador terugvliegen, vanaf waar ik zo snel mogelijk richting Colombia zal vertrekken. Dus al met al hoog tijd om weer eens het 1 en ander aan jullie te laten weten over de afgelopen tijd hier! Alvast even kort en bondig samengevat; het was fantastisch! :D

Na mijn laatste bericht heb ik Jackelien naar het busstation gebracht, omdat zij vanaf Quito naar huis zou vliegen terwijl ik zelf vanaf Guayaquil naar Miami zou vliegen de volgende dag…Na aankomst in Miami heb ik een shuttle gepakt naar het huis van Britni’s oom en tante (Tom en Jean), schitterende mensen trouwens! Die avond hebben we met zijn 4en gegeten, en de volgende dag moest Britni nog werken en ben ik met Tom (die gepensioneerd is) de stad in gegaan en heeft hij me de omgeving van Miami en Fort Lauderdale laten zien. Erg gezellig, en heerlijk weer! Want het is gemiddeld zo tussen de 25 en 30 graden in Florida, dus we klagen maar niet ;) De dag erna zijn Britni en ik vertrokken richting de kou van Michigan, waar haar vader en moeder wonen, en daar hebben we de kerst doorgebracht! Nou echt super!!! Het was echt gewoon ongelovelijk hoe gastvrij, lief en aardig die mensen waren…niet te doen, voelde me gewoon alsof ik een deel van de familie was, niet te doen. Geheel volgens de amerikaanse traditie van kerst waren dagen er gevuld met cadeautjes, heerlijk (en veel) eten, hele late avonden gevuld met spelletjes/films/Ki-nect enz…echt super! Voelde me gewoon beschaamd toen ik al mijn kadootjes kreeg, echt niet te doen!! Ook kreeg ik een pyjama outfit voor kerst, omdat ze gewend zijn om met kerst in luie kleren in de kamer te hangen, en dan zou ik niet uit de toon vallen haha…echt top! Heb een cadeau voor de familie besteld, als een poging om mijn dankbaarheid te uiten …want het was echt super! En best koud, aangezien ik de laatste maanden toch vooral een zonnetje gewend was, maar een witte kerst had ook zeker wel wat! 1ste kerstdag zijn we naar kerk geweest, verder veel familiebezoek, en zijn we bij een hoop vrienden van Britni langsgeweest…erg gezellig! Ook hebben we nog een aantal sneeuwwandelingen gemaakt door een gebied bij de meren, net zoiets als de domeinen zeg maar…echt mooi daar ook!

Na de kerstdagen zijn we weer teruggevlogen naar Miami, waar inmiddels ook Dave naartoe gevlogen was, dit is een andere vriend van Britni die ook mee zou komen naar Key West om oud en nieuw te vieren. Dus na nog een laatste nachtje in Miami bij Tom en Jean zijn we de dag erna richting Key West gereden (tis officieel buiten key west, op een eiland wat Little Torch Key heet, maar goed ;) ) waar Dave en ik de stad vooral de stad en de barretjes zijn ingegaan omdat Britni doordeweeks gewoon moest werken. Ideaal was wel dat Dave echt precies gelijk is als ik, dus we hebben ons wel goed vermaakt. Ik heb mijn buitenlandse tweeling gevonden geloof ik haha…Van die dagen zijn een aantal dingen wel het vermelden waard; allereerst WILD BLUEBERRY BIER!! Ongelovelijk, dat spul is heerlijk!! En je moet er mee oppassen want de volgende morgen komt het nogal flink aan pfff, niet te doen! Ten tweede, the GARDEN OF EDEN, prachtig…dit is een bar op de hoofdstraat in Key West (Duval Street), en hier is kleding optioneel whaha…Dave vond dit prachtig en moest en zou naar binnen (of eigenlijk naar boven, want het is een dakterras waar mensen dus ook naakt kunnen zonnen)…naja heh, When in Rome…do as the Romans do…Tis weer een mooi verhaal zullen we maar zeggen ;) Key West staat in heel Amerika nogal bekend om het liberale denken…dit uit zich onder andere in een grote Gay-community, het feit dat je hier als 1 van de enige plekken in Amerika gewoon met bier over straat mag lopen en het feit dat bijna iedereen die met pensioen gaat het liefst in Key West gaat wonen haha…Verder hebben we ook nog een dagje een scooter gehuurd, en hebben we lekker door de stad en over het eiland gescheurd, erg veel gelachen. De 30ste van December kwamen er toen nog 2 vriendinnen van Britni naar Key West, Lauren en Cassie, ook om oud en nieuw te vieren en om nog een weekje langer van de zon te genieten e.d.
De 30ste en de 31ste had Britni vrij gekregen, dus de 30ste hebben we heerlijk gevuld met barhoppen, terrasjes pakken, plannen maken voor New Years Eve en een strandbezoekje…heerlijk! Nou, en om eerlijk te zijn, oud en nieuw met 25-30 graden vieren beviel me best wel erg goed!! Echt heerlijk, check de foto’s maar…echt geweldig! De dagen zijn hier dus gevuld met drankjes in de zon, lekker eten, koken, opruimen (want 5 man in een Klein huisje geeft aardig wat zooi). Huis van Britni is echt super rustig gelegen trouwens, het is een soort van boomhut zeg maar…maar kijk de foto’s maar, das een stuk makkelijker dan het uit te leggen ;)

Dan oud en nieuw!! Na geskyped te hebben met de familie thuis (pa was jarig, nogmaals gefeliciteerd oudje!! ), zijn wij hier in de middag (tis natuurlijk een aantal uurtjes vroeger dan bij jullie) vertrokken richting de stad. En we hadden een sunset cruise geboekt voor eind van de middag (begon om 5 uur), dit is een tocht op een catamarán waarbij je de zee opgaat om de zonsondergang te bekijken, en ondertussen wordt er live muziek gespeeld, wordt er gedanst en zijn de drank en snacks inclusief! Die cruise duurde twee-en-een-half uur, en daarna hebben we nog wat gedronken en met gesalsa’ed met iedereen die maar een beetje wilde op de pier omdat het nog wel erg vroeg in de avond was. Daarna vertrokken richting Duval Street, een straat met meer dan 100 barretjes en restaurants…echt niet normaal, stel je renesse voor maar dan 10x zo groot en leuk ;) En daar hebben we tot de latere uurtjes het nieuwe jaar ingeluid. Al is het niet heel laat geworden omdat we vrij vroeg waren begonnen natuurlijk! :D

Op 1 Januari vertrok Dave weer naar Detroit, en heb ik de laatste week met de drie dames doorgebracht met toeristje spelen, strand bezoeken, borreltjes enz enz enz…nou ik zou zeggen check de foto’s, ik was en ben een gelukkig man ;) Verder gaan jullie weer meer van mij horen zodra ik weer in Zuid-Amerika ben!

Iedereen nogmaals het allerbeste voor het nieuwe jaar,

Groetjesssss Bart

  • 07 Januari 2011 - 22:43

    Jack:

    Haha! Lekker bezig... :) "Niet te doen!" springt er vooral vaak uit... Haha! Maar eh, zo te zien heb je 't weer prima naar je zin! Enne, die Britni lijkt me wel 'n leuke schoonzus, dacht ik zo! :D Whaha! Volgend jaar kerst en oud & nieuw in de Nederlandse sneeuw dan maar? :P Geniet van je laatste daagjes in Key West... Have fun, bro! Liefs, Jack

  • 08 Januari 2011 - 10:06

    Tineke En Leen:

    We zijn jaloers op jou, heerlijke temp.
    lekker genieten van zon, strand, sneeuw.
    Hier in dit koude regenachtige Nederlandje, brrr.
    Maar Bart fijn hoor dat je zo goed naar je zin heb.
    Leuke foto's zo kunnen we toch een beetje meekijken
    van al het moois wat jij beleeft en ziet.
    Goede vlucht naar Ecuador en Colombia.
    We horen wel weer wat van je
    lieve groetjes Leen, Tineke, Jootje, Sjakie, Dju en Kootje

  • 11 Januari 2011 - 17:39

    Leen:

    Hey Bartje,

    Jij ook nog het allerbeste in 2011 man!! Jou kennende maak je er weer wel een mooi jaar van.
    Ik heb de afgelopen vijf minuten na het zien van je verslag en de foto`s toch weer wel geruststelling gekregen of het jou daar goed af gaat :-). Je hapje en je drankje, leuke en
    hele leuke(lees; mooie) mensen om je heen en super mooi klimaat, natuur etc. Wij hebben net een trainingskampje turkije achter de rug, ik heb je wel gemist hoor, jij hoort bij zulk soort uitstapjes toch ook altijd bij die terrorbikkels die nog ff doorhalen in een disco/bar haha. Maar we hebben het erg leuk gehad, ik zag dat je de site al had gecheckd. Hey maar veel fun nog daar en ik hou je eraan dat je het volgende trainingskamp er weer bij bent.

    Groet Leen

  • 12 Januari 2011 - 18:14

    Danielle:

    Heeey Lieverd!!

    EINDELIJK kan ik dan ook mee lezen en mee kijken hoe jij het je er daar vanaf brengt ;)
    Ik zie dat ik heeeeel wat verslagen te lezen heb.. dat ga ik niet nu allemaal doen.. maar pas na mijn operatie.. want dan lig ik daar heel zielig te zijn en dan lees ik al die geweldige verhalen en zie ik die mooie foto's en dan MOET ik me wel een stuk vrolijker voelen toch :P!
    Ik zie ook hier dat het NOG maar 77 dagen is.. en niet de 100 waar je het van de week over had.. Ha gaat dat is even snel die 23 dagen .. haha!

    Heel veel plezier.. en ik houd je op de hoogte wat betreft de operatie!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bartjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1634
Totaal aantal bezoekers 55150

Voorgaande reizen:

18 Juni 2010 - 13 April 2011

Werken en Reizen in Zuid- en Centraal-Amerika

28 April 2008 - 15 Augustus 2008

USA, Peru, Bolivia en Chili, 2008

27 Oktober 2011 - 30 November -0001

Richting Azie en Oceanie!! :)

Landen bezocht: