Het zit er bijna op ...:-( - Reisverslag uit Lima, Peru van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op ...:-( - Reisverslag uit Lima, Peru van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op ...:-(

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

08 Augustus 2008 | Peru, Lima

Hee iedereen!

Wij zitten nu in Lima! Waar we nog tot Maandagavond zullen zijn, en dan vliegen we naar New York! De laatste dagen zijn eigenlijk vrij simpel en snel verlopen, want we hadden maar weinig op het programma staan behalve dan het Sandboarden!

Dat was echt supergaaf trouwens! Na de gewoonlijk zuid-amerikaanse vertraging van een half uur zijn we om half 11 's ochtends vertrokken in de sandbuggy! Met een vliegende rotvaart allemaal heuvels op en af scheuren, dat was al geweldig! Leek gewoon alsof je in een rollercoaster zat! Was dus erg leuk, de buggy zet je dan steeds bovenaan een zandduin af en dan heb je de tijd om naar beneden te boarden en dan wordt je daar weer opgepikt! Was wel apart hoor, ik ben niet zo'n snowboardwonder maar het ging toch best aardig, al moet het wel goed steil zijn hoor want sneeuw glijdt toch wel een stuk soepeler dan zand! Maar na een paar heuvels gewoon gesandboarded te hebben zijn we toch maar overgegaan op ' op je board zitten en recht naar beneden' dat betekende flink meer snelheid en vaak een harde crash :)

Maar al bij al was het wel een hele stoere trip! Verder zijn de we dagen vooral aan het vullen geweest met aan het zwembad hangen, en we zijn nog naar de Islas Ballestas geweest. Deze worden ook wel de 'poor men's galapagos' genoemd omdat ze een stuk goedkoper zijn ;) maar dan vast ook een stuk minder interessant! We hebben wel heel veel beesten gezien hoor; dolfijnen, pelikanen, zeehonden, pinquins (Ja die hebben ze hier ook gewoon!!). Dat was echt wel lache, die grappige wachelende beestjes te zien lopen op dat eiland! Maar goed, verder was het een wat korte tour per boot, van maar een anderhalf uur, en was het niet echt ontzettend bijzonder (Thessa vondt van wel hoor!).

Donderdagochtend hebben we de bus naar lima genomen, dit ging natuurlijk ook weer gepaard met de nodige strubbelingen! Eerst moesten we ruzie maken (overdreven hoor ;)) met een Peruaans stel wat op onze plaatsen was gaan zitten, en daarna kregen we te maken met het fijne verschijnsel wat hier constant gebeurd; mensen die met 2 kinderen slechts 1 plek boeken uit kostenbesparing! Dus dat houdt in dat er dus in totaal 4(!!) personen op een 2persoonplaats komen te zitten. En dat is weer niet alles als je die personen achter je krijgt! Ze lijken ons trouwens sowieso te achtervolgen hoor, bijna iedere busreis hebben we een 'krijser' of een 'broekpoeper' achter/voor/naast ons! :( Dus de kinderwens is nog even niet aanwezig :)

Maar goed, het kind van deze reis viel onder de 'broekpoeper' categorie, aangezien ze steeds van de gelegenheid gebruik maakte om scheetjes te laten! Komt vast door het slechte eten zullen we maar zeggen! En de bus stopte (zonder overdrijven deze keer :)) ook 25x op het traject van Ica naar Lima (met directe bus 4 uurtjes) dus eindigden wij met een knappe score van 5,5 uur! Chapeau voor busmaatschappij Flores!

Inmiddels zijn we dus aan het genieten van het ruime aanbod aan (fastfood)voedsel van Lima! Is in 2 dagen tijd voedsel van de grote M, burger king en de kfc de revue gepasseerd en zijn we inmiddels weer echt toe aan gezond eten, dus dat wordt de zoektocht van morgen misschien wel ;)

Komende maandag vertrekken rond 11 uur 's avonds naar New York, waar we dus lekker vroeg aankomen zodat we gewoon een hele dag hebben in 'the big apple'! En waarschijnlijk schrijf ik of daar of als ik direct thuis ben, vast nog wel even wat we daar allemaal doen/gedaan hebben!

Groetjes allemaal en tot volgende week :)

Liefs Bart en Thessa

• 09 Augustus 2008 - 05:08

Johan En Corrie:

Ja, er is overal een tijd van...... en de tijd van gaan is nu bijna gekomen.
    Hartelijk bedankt voor jullie prachtige verhalen. We hebben er van genoten. Een fijn weekend in Lima, veel plezier in New York en tot ziens in Oosterland!

• 09 Augustus 2008 - 06:56

Sjak:

Tot snel, kleine broer en Thes! 'k Heb zin om jullie weer te zien... :)Vees te lank eléje noe!

Enne, probeer mama een beetje te sparen... Jullie zijn haar enige hoop op kleinkinderen... ;) Haha!

Geniet van 'the big apple' en vergeet niet om cadeautjes voor ons te kopen! :D

Dikke knuffel!

• 09 Augustus 2008 - 07:10

Jan En Lena:

Welkom thuis Bart en Thes.
    Lekker weer bij moeders in een schoon bedje. Wat zal dat lekker slapen. Breng maar een peruaan voor Jacky mee, dat geeft erg mooie kinderen ha, ha.
    Enne geen cadeautjes meebrengen hoor dat is zonde van de centjes.
    Geniet nog van jullie laatste daagjes in verweggistan. We zien uit naar jullie thuiskomst.

Veel liefs en een dikke kus van pap en mam

• 09 Augustus 2008 - 08:48

Caroline:

Heei Bart.
    Wat jammer dat het avondtuur er bijna op zit. Al zal het ook weer wel lekker zijn om terug naar huis te gan of niet?
    Ik lees dat jullie weer genoeg geweldige dingen hebben beleefd afgelopen dagen.
    Ik wens jullie alvast een fijne terug reis en tot snel.
    Dikke kus caroline

• 10 Augustus 2008 - 17:12

Leen En Tineke:

Het zit er bijna op....
    Nog even en jullie zijn weer Nederlanders. Maar je mag nog even genieten in New York. Veel plezier en een goede thuiskomst. Van Sjakie komen weinig mails maar heeft een slechte internetverbinding. Maar we hebben contact via de computer. Alles gaat goed hij heeft werk bij een strandtent. We moesten jullie de groeten doen en een goede vlucht toewensen. In gedachten zijn ze ook bij jullie.

• 13 Augustus 2008 - 00:21

Sjaak En Patricia:

Heey bj en thessa,

Voor jullie de laatste lootjes voor ons is het net begonnen!! geniet er nog van samen en new york!!
    We kunnen ook samen in het 3de gaan voetballen haha!!
    Ik heb nog een aanvulling op de reactie van me ma, ik ga donderdag en vrijdag werken bij een animatie team en dan beslissen ze of ik word aangenomen dus ff afwachten. Patries heeft het naar d'r zin op haar stage, vandaag haar 2de dag gehad!
    veel plezier nog

Liefs Sjaak en Patricia