Weekje extra in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Weekje extra in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Weekje extra in Cusco

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

31 Augustus 2010 | Peru, Cuzco

Holaaaa mensjes!

Nou nu een stuk sneller weer een update! Er is natuurlijk weer wel het 1 en ander gebeurt, en ik heb even tijd dusja...vandaar nu al een berichtje!

Even alles op een rijtje, de tour met mr wilson ziet er niet meer 100% hetzelfde uit, het blijkt dat ik niet alleen met een ezel (mr wilson, zo noem ik hem toch maar hoor wilmar, schijnt heel belangrijk te zijn om een band op te bouwen met je ezel, dus een naam geven lijkt me een goede eerste stap!) de tour ga doen, want schijnbaar is dat niet toegestaan. Nu heb ik inmiddels wel wat meer tijd om alles te regelen en uit te zoeken want ik heb blaren op mijn voeten van het voetballen dus ga de tour uitstellen tot komende maandag!

Dat voetballen was wel lache trouwens, alleen was ik even vergeten dat het op 3350 meter toch wat anders is dan wat ik gewend was in ons prachtige dorpje oosterland ;) Maar de toedracht was nog mooier, ik zat in de Irish pub Real McCoy met mijn laptop het vorige berichtje te schrijven terwijl Andy ineens binnen komt lopen en zegt 'I know your face, you've been here before a couple of years ago haven't you!!' supergrappig, Andy is de (inmiddels) ex-eigenaar van de Real McCoy, waarbij ik 2 jaar geleden het hele EK heb gekeken zo'n beetje! :) En hij herinnerde mijn gezicht, en had me ook al op het vliegveld gezien met een van de groepen...supergrappig! En zijn volgende vraag was dus 'You played soccer didn't you? Wanna play monday??' dusja...daar hoefde ik niet lang over na te denken natuurlijk, want had inmiddels al in geen maanden een bal aangeraakt! :D

Al met al erg gezellig, behalve het feit van de blaren achteraf! Wat ik nog vergeten was te vertellen, vrijdagavond toen ik dus op stap was met die Israelier en Abel, staan we gewoon een beetje lekker onszelf te zijn in de discotheek. Komen er ineens een stuk of 20 gewapende ME'ers naar binnen rennen, doen de muziek uit en beginnen een hoop te schreeuwen in het spaans...schijnbaar had die tent geen vergunningen, of betaalden ze niet genoeg of iets en werd de boel gesloten. Alleen iedereen met een geldig legitimatiebewijs mocht de tent verlaten, en alle anderen zouden meegenomen worden naar het bureau! Dus best bizar! Daarbij kwam nog dat ze dus helemaal niks uitlegden, dus toen ben ik maar naar die leidinggevende gegaan met de vraag wat er aan de hand was en of ik het in ieder geval even via de microfoon mocht uitleggen aan alle toeristen (minimaal de helft van de aanwezigen) die er totaal niks van snapten en wat paniekerig gingen worden...dusja, zogezegd zo gedaan, dus mijn goede daad weer gedaan en mijn 2 minutes of fame van het weekend ook weer gehad! :)

Verder heb ik ook nog iets anders gedaan, en daar zal ik proberen de foto's van te uploaden aangezien een foto nou eenmaal meer zegt dan 1000 woorden ;) MAAR! We hebben de op de 2 na hoogste bungeejump van de wereld gemaakt :D Ik dacht in het kader van de bemoederende reactie van moeders en reservemoeders (Tineke :) ), zal ik het maar achteraf vertellen haha...maar het was superleuk, echt wel een stoere ervaring! Je hebt alleen wel ballen nodig hoor haha...ik aarzelde toch wel een keer bij de 3, 2, 1 BUNGEEEE...dus pas bij de tweede keer met gepaste stijl gesprongen! :D

Naja...inmiddels zit ik in het Loki hostel, voor iedereen in Zuid-Amerika een begrip als party hostal...en ben met hun aan het regelen dat ik na mijn reizen begeleiden een paar weken in de Loki in Mancora kan werken in de bar (4 shifts per week werken, en je krijgt dan gratis verblijf, 50% korting op alles zo'n beetje, en 1 gratis maaltijd per dag) want ik wil daar (in het noorden van Peru) een paar weken blijven om te leren surfen! Daarnaast kreeg ik nog een aanbieding van Sawadee om nog een reis te begeleiden in Oktober tot en met 2 november..dus wie weet doe ik dat ook nog, afhankelijk van wat Sawadee's reactie op mijn 'eisenpakket' :P is ;)

Want nog een extra reisje zou me wel genoeg geld opleveren om de galapagos-eilanden in Ecuador te doen waarschijnlijk...dus wie weet! Ik hou jullie op de hoogte!

Succes allemaal met werken he, ik ga vanavond een feestje hebben verkleed als dame, aangezien het Ladies-night is whaha :D Wordt vast gezellig!

Houdoeeeeeeeeeeeee!!!

  • 31 Augustus 2010 - 19:59

    Pap En Mam:

    Hoi lieve Barteke,

    Want vanavond ben je een vrouw dus ook naamsverandering. Je bent toch wel helemaal goed om te bungeejumpen. We willen je nog wel heelhuids terug zien hoor. Ben wel ontzettend blij dat je niet alleen met Mr. Wilson
    op stap mag. Maar als je teveel blaren hebt hoef je helemaal niet meer te lopen. Wat een schrik zeg met die ME-ers. Zoiets maak je op Oosterland niet mee. Nou Bart wees voorzichtig, het ga je goed.

    Veel liefs en een dikke kus van pap en mam


  • 31 Augustus 2010 - 20:41

    Tineke En Leen:

    Lieve Bartje

    Ga met Bart op stap en je beleef van alles....
    Gelukkig wisten we het niet van dat bungeejumpen. Maar goed voor jou was het kicken.
    Maar je kan wel zeggen dat je van alles meemaakt. Tot de Me-ers aan toe. Maar wie loste het weer op voor de toeristen onze bartje. Ben toch wel een beetje trots op je hoor. Doe voorzichtig en denk er nog maar eens goed over na om met Mr. Wilson op stap te gaan. Zie dit a.u.b. als een stukje zorg voor jou. lieve groetjes Tineke, Leen , Jootje, Kootje Sjakie en Dju.

  • 31 Augustus 2010 - 20:51

    Greta:

    Hoi Bart,
    Jammer dat ik je de damesoutfit van de vorige keer niet van hieruit uit kan lenen. Dat stond je wel heel goed!! Weet je nog? Maar met jouw improvisatievermogen is niks mis, dus het zal je wel weer lukken om de show te stelen. We genieten van je verhalen, dus graag tot het volgende verslag.
    Doe je een beetje voorzichtig met al je lonely plans? Ik zou maar een medereizig(st)er fixen. Dat moet voor jou geen probleem zijn!!
    Want we zien je graag heelhuids terug op Douwen in Schuveland.
    We wensen je van harte het allerbeste en geniet maar met volle teugen van deze prachtige periode in je leven.
    Groetjes van de Kloetjes

  • 01 September 2010 - 19:18

    Aad En Matty:

    hoi Bart,
    Je bent daar wel met hele stoere dingen bezig,pas wel op en hou je hoofd er bij.
    Dat zou niet gek zijn naar de Galapagos eilanden! En dan zeker door naar tante Annet in Mexico om te gaan surfen.
    Van ons de beste wensen en groetjes, lfs.

  • 01 September 2010 - 19:34

    Ronald En Martina:

    Hi Bart,

    Leutig hoor al die verhalen! Bungeejumpen is te gek! Heb ik ook al eens gedaan, toch stiekem ook wel heel spannend.. Grappig ook dat die man je nog kent, heb je een beetje goede indruk achter gelaten :-)?
    Nou veel plezier nog!

    Liefs Ronald en Martina

  • 02 September 2010 - 07:33

    Robbert:

    hey bartje,

    vet man bungee jumpen.
    Ga ik zoiezo ook nog een keer doen.
    Maar leuk om je verhalen en gebeurtenissen te lezen haha.
    laat nog wat horen,

    veel plezier nog later battie

    groet Robbert

  • 02 September 2010 - 13:01

    Petra:

    Hej Bart,
    Mooi verhaal weer :). Ik volg je met plezier. Succes bij alle regelwerk en met dat genieten zit het wel goed geloof ik ;).
    Groeten uit Utreg,
    Petra

  • 02 September 2010 - 14:15

    Wilmar:

    Robbert: 'vet man bungee jumpen.
    Ga ik zoiezo ook nog een keer doen'
    Wilmar: Yeah right! :)


  • 02 September 2010 - 18:50

    Andrea:

    Haai!

    Fantastisch, die bungeejump!!!!
    Enne...ben nu ook wel benieuwd naar de foto's van de ladiesnight. Tijdens het voetbalfeest was je als twee druppels water Patricia Paay, dus je hebt het in ieder geval in je ;-)
    Mooie verhalen hoor. Je maakt nogal wat mee daar!

    Liefs,

    Andrea

    Ps)Groetjes aan mister Wilson. Niets ten nadele van Wilmar, maar dat was toch ook het aapje van Pippi Langkous???

  • 02 September 2010 - 19:22

    Tom V Assouw:

    Hey Bart,

    Kikke foto's man. Hou ze een beetje in de hand daar die locals.

    Hasta pronto,

    Tom

  • 06 September 2010 - 16:23

    Irma:

    Hmmm volgens mij ging het niet helemaal lekker met het uploaden van mn berichtje, blijft lastig zo'n computer ;) Hier nogmaals:

    Bartjeeeee!!

    Wat een verhalen zeg en wat een vette foto's! Pffff bizar hoor, maar wel erg leuk om te zien/lezen! Have fun daar nog, ben benieuwd naar je volgende update =)

    Liefs uit Rotterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bartjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 55155

Voorgaande reizen:

18 Juni 2010 - 13 April 2011

Werken en Reizen in Zuid- en Centraal-Amerika

28 April 2008 - 15 Augustus 2008

USA, Peru, Bolivia en Chili, 2008

27 Oktober 2011 - 30 November -0001

Richting Azie en Oceanie!! :)

Landen bezocht: