Ecuadorrrrrrrrrrrrrr! :) - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Ecuadorrrrrrrrrrrrrr! :) - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Ecuadorrrrrrrrrrrrrr! :)

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

08 December 2010 | Ecuador, Guayaquil

Holaaaaaa belangstellende vriendjes :)

Na lang wikken en wegen toch maar even snel een berichtje over de afgelopen week omdat we de komende week ook niet bij internet in de buurt komen! En iedereen 2 weken laten wachten zou natuurlijk onmenselijk zijn ;) En het wordt een beetje lastig om te onthouden wat je allemaal gedaan hebt haha...dus ook een stukje eigen belang speelt mee!

Maar goed! Vorige week woensdag heb ik dus Jackelien van het vliegveld gepikt, voor de goede orde, dat is mijn zus ;) En zijn we na een dagje regelen en Quito bekijken vertrokken voor een reis van 3 weken in Ecuador en de Galapagos! De eerste dag hebben we vooral doorgebracht met Quito verkennen en op zoek gaan naar een goede deal voor de Galapagos eilanden! Uiteindelijk zijn we wel tevreden met de deal die we hebben gemaakt, zeker nadat we nog een australische familie tegenkwamen die bijna 2x (!!!!!) zoveel betaald hadden haha...maar goed, al met al nog steeds een bijzonder dure excursie maar goed...het zou het dan ook wel waard moeten zijn! :D Dus vanaf morgenochtend zijn wij 8 dagen op de Galapagos te vinden, morgenochtend stappen we op het vliegtuig en in een kleine 2 uur zullen we naar de Galapagos eilanden vliegen, waar we aan boord van de Floreana (naam van de boot) zullen stappen voor onze 8 daagse cruise! :D

We hebben flink wat rondgeshopt, en uiteindelijk konden we deze boot (www.floreanayacht.com) in de Turista Superior klasse boeken, dus we gaan nog niet eens ubercheap ;) Maar hij had dan weer wel de prijs van een supercheap bootje dusja haha...maar goed! Komende dagen hopen we dus ontzettend veel beesten te zien, schitterende natuur te bekijken, flink te snorkelen enzovoorts! Dus de volgende post zal wel wat foto´s bevatten denk ik, want die heb ik nu niet bij de hand :) Dus deze keer zonder foto´s helaas! Naja na het shoppen zijn we naar Otavalo vertrokken, waar we de zaterdagmarkt hebben bekeken! Dat is 1 van de grootste markten van Zuid-Amerika waar je echt de meest uiteenlopende dingen kan kopen! Echt wel lache om te te zien :D Een hond kostte 3 dollar, ik was bijna bezweken ;) Hier een ochtendje doorgebracht voordat we terug zijn gegaan naar Quito, waar het jaarlijkse feest aan de gang was...een soort koninginnedag van ons zeg maar, inclusief zeepkistenrace whaha :D

Nadat we dit dus meegemaakt hadden zijn we de volgende dag vertrokken naar Baños, waar we heerlijk gebadderd hebben (Baños = baden, in het spaans) en een vulkaanuitbarsting gezien hebben!!! Echt bizar!!! Eerst besef je amper hoe bijzonder het eigenlijk is wat je hebt gezien, jammer is wel dat het alleen in het hoofdje zit, want toen we eenmaal bij het uitkijkpunt foto´s wilden maken waren er al teveel wolken om nog foto´s te maken :( Maar goed, het was echt supergaaf om te zien!! Verder hebben we nog in een buggy rondgescheurd, en een tour naar allemaal verschillende watervallen gedaan! Foto´s hiervan volgen nog!! :D

Inmiddels zijn we na een mooie treinreis door de bergen, en een bus er achteraan, aangekomen in Guayaquil, vanaf waar we morgenochtend zullen vertrekken naar de Galapagos! :) Het is hier heerlijk warm, we zitten nu om half 9 ´s avonds nog steeds in een shirtje en een korte broek buiten! Dus het is allemaal zo slecht nog niet ;)

Nou jullie zijn weer een beetje op de hoogte, foto´s volgen allemaal nog, beloofd! Geniet van de winter :D

Groetjes Bart (en Jack)

• 09 December 2010 - 06:03

Johan En Corrie:

Hallo Bart-Jan en Jackelien, wat een bofkonten zijn jullie toch. Samen op pad in Ecuador, heerlijk weer en dan 3 weken samen naar de Galapagos. Dat worden vast nog 3 hele leuke weken en het is jullie van harte gegund. Geniet ervan!!!!

• 09 December 2010 - 07:47

Mariska Van Noorden:

Hallo Bart,
    Wat is het elke keer weer leuk om jou verhalen te lezen. Het lijkt wel de BJ soap, zoveel je meemaakt. Met ons hier bij Jere gaat het allemaal goed. We zijn druk bezig met een nieuw systeem. Zijn we 8 weken geleden mee begonnen om op te bouwen en we moeten daar 01-01 mee gaan werken. Echt gekkenwerk, ben benieuwd of het gaat lukken. Men aangewezen als keyuser (kun je nagaan, dat ze mij daar voor kiezen, hoop dat het goed komt).
    Heel veel genieten met je zus op de Galapagos eilanden en we kijken uit naar de foto's.
    Groetjes,
    Jerebabe Mariska

• 09 December 2010 - 08:04

Wilhelma:

Ahh neem doggie mee:)!ik maak die 3 dollar wel over;). Have fun xx

• 09 December 2010 - 10:41

Pap En Mam:

Hoi lieverd,

Leuk verhaaltje Bart, maar nu moeten we wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten voordat we weer kunnen mailen. Ben wel jaloers op het warme weer daar, jullie kunnen wat uit trekken en wij moeten een laagje meer aan doen. Hoop dat jullie lekker genieten op de Galapagos eilanden. Laten we zeggen dat jullie het gewoon verdiend hebben ha, ha. Gebruik altijd je verstand en doe geen dingen die wij ook niet zouden doen.

Heel veel liefs van pap en mam

• 09 December 2010 - 14:52

Tom V A:

Klinkt weer super. Veel plezier op de Galapagos!!

gr Tom

• 09 December 2010 - 18:17

Irma:

Heeeee mister! Klinkt weer heeeeel erg niet verkeerd zeg... haha ben nu al benieuwd naar de foto's natuurlijk! ;) Heel veel plezier @ de Galapagos! Kus

• 09 December 2010 - 20:04

Aad En Matty:

Hallo Bart en Jack,

Leuk om jullie ook deze reis weer te volgen. We gaan alles wat jullie er over vertellen helemaal in ons opnemen want zo'n reis is vast niet voor gewone mensen te doen.
    Geniet er van en veel groetjes.

• 09 December 2010 - 21:41

Greta :

Hoi Bart en Jack,

Wie heeft nu wie gekopiëerd?

Ik vermoed zo maar dat Bart de copiër is??!!??

Heel veel plezier samen, houd(en) jij (jullie) ons op de hoogte?
    Geniet van alles.
    Hartelijke groetjes