De eerste dagen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

30 April 2008 | Verenigde Staten, New York

Hallo iedereen!

Ik ben inmiddels helemaal goed aangekomen in New York, heb al 2 nachtjes geslapen en ga vanmiddag dan naar Lima vliegen. Daar wordt ik opgehaald door de eigenaar van de bed & breakfast waar ik geboekt hebt, dus dat is ideaal.

De vlucht ging eigenlijk vrij soepel, het vervelendste was het afscheid eigenlijk van familie en thessa, het eerste gedeelte naar london vliegt voorbij omdat het maar zo kort is (iets meer dan een uur) en gelukkig zat ik naar New York naast een aardig vent. Peter Hamilton heette hij, was inkoper van tabak bij British American Tobacco, best een grappige baan. Had voor zijn baan ook al door de hele wereld gezeten dus er was genoeg om over te praten. Verder was ik verbaasd over hoe 'luxe' ik eigenlijk wel niet vloog, want ik had gewoon een individueel schermpje, kon kiezen uit 12-15 films die je kon starten wanneer je maar wilde, en je kon er zelfs tv-shows op zien, en spelletjes spelen. Echt mijn ding :D (Misschien is dit voor iedereen wel normaal, maar met mijn lowbudget-reizen maak ik het nooit mee ;) ) Mede hierdoor ging de reis redelijk snel, en was het redelijk hetzelfde allemaal, een houten kont op het einde en het eten was niet lekker haha, maar goed...daarna hebben we veel te lang bij de douane moeten staan, echt verschrikkelijk zo traag gaat dat op JFK! Toen begon het Taxi-avontuur op verplichting van moeders, bartje mocht niet met de metro midden in de nacht ;), dat was bittere ellende; 10 verschillende gasten die aan je lopen te trekken en met bedragen gooien als je zegt waar je heen moet. Wel even netjes 20 dollar eraf gepingeld door ze tegen elkaar uit te spelen gnagna :D

Maar ja verder was het dus al laat in de avond dus ben ik gelijk gaan slapenin mijn hostel, tot het moment dat er nog een enorme snurker in de kamer bleek te zitten, dat betekende dus niet meer slapen! Toen maar vroeg uit de veren gegaan en op weg gegaan naar Central Park, dat is echt best mooi en grappig om te zien, zoveel groen in zo'n grote stad. Want het is echt vreselijk groot, ik was goed een uur onderweg en was net over de helft! Daarna maar gewoon doorgegaan naar de binnenstad, daar veel gelopen en naar de grote schermen gekeken (WOW :|), ben langs het vrijheidsbeeld gelopen, ben bij het empire state building geweest en wilde proberen om kaartjes te krijgen voor de playoffwedstrijd van de ijshockey in madison square garden, maar helaas; uitverkocht!! Erg jammer want dat had me wel echt heel gaaf geleken. Verder nog een halve stad omgelopen voor niets, ik wilde naar zo'n marineschip toe wat open is voor bezoek en wat gebruikt wordt als museum, alleen wassie nou even in gebruik en stond er alleen een bordje ' ms interpretor will be back in 155 days' haha wel leuk dus maar zonde van de kilometers lopen, straks ga ik dan lekker door naar lima, waar het ietsje warmer is gelukkig! Want gisteren was het niet veel hier hoor, beetje bewolkt en wat regen, maar vandaag ziet het er al beter uit. Ik ga zo nog even 2 uurtjes de stad in, dan terug om mijn spullen te halen en dan ga ik door naar het vliegveld! New York is trouwens echt een gave stad, het slaapt ook nooit, in iedere straat zit wel een 24-hours winkel enz, best grappig! En dat gekke wat je altijd in films hoort, klopt nog ook! Er gaat echt altijd wel een sirene of een alarm ergens af, dus dat is niet eens zo overdreven...

Naja heb vast nog meer dingen gedaan maar ik laat het hier maar bij! Jullie horen vast weer wat als ik in Cuzco zit!!

Groetjes iedereen

  • 30 April 2008 - 13:55

    Moeders:

    Heel lief dat je naar moeders geluisterd heb, had ook niet anders verwacht.
    Zo'n voorbeeldige zoon ha, ha.
    De eerste dag had je dus eigenlijk al een jas nodig, jammer dat die thuis aan de kapstok hangt.
    Het ga je goed en voor straks een goede vlucht.

    Liefs van het thuisfront

  • 30 April 2008 - 14:38

    Sjak:

    Yoo Bro!

    Leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt... 't Lijkt net alsof je NY op je broekzak kent! Maar 't zal toch ook af en toe wel wat zoeken zijn geweest.

    Hee, je moet nog ff je lokatie wijzigen, want volgens mij ben je toch echt niet meer in Oosterland... ;)

    Goeie vlucht naar Lima!
    Dikke kus van je zus

  • 30 April 2008 - 16:23

    Caroline:

    Heei bart,
    Zo klinkt geweldig allemaal!
    Ben echt jaloers New York.
    Dat je het ook allemaal zo in je eentje onderneemt zeg.
    Ik wens nog een goede reis en we horen je weer wel.
    Kussies caroline

  • 30 April 2008 - 21:15

    Tineke:

    Ha, Bartje
    Leuk om je zo te volgen op je reis. Je heb de groetjes van Sjakie. Heb je bericht uitgeprint zodat hij het kon lezen in het zhs dan blijft ook hij op de hoogte van je reisverslag. Het gaat redelijk met hem, blijft nog wat pijn houden, maar zo als het er nu voor staat mag hij morgen naar huis.
    Lieve groetjes en veel succes de van der werfjes.

  • 30 April 2008 - 21:20

    Tineke:

    Ha, Bartje
    Leuk om je zo te volgen op je reis. Je heb de groetjes van Sjakie. Heb je bericht uitgeprint zodat hij het kon lezen in het zhs dan blijft ook hij op de hoogte van je reisverslag. Het gaat redelijk met hem, blijft nog wat pijn houden, maar zo als het er nu voor staat mag hij morgen naar huis.
    Lieve groetjes en veel succes de van der werfjes.

  • 02 Mei 2008 - 09:07

    Josianne:

    Hallo daar! Fijn om te lezen dat je veilig en wel bent aangekomen. Heel veel plezier, en ik zal je verhalen volgen hoor, ben benieuwd! Groetjes Josianne

  • 03 Mei 2008 - 09:53

    De Colijntjes:

    Ha die Bart, leuk om je stem zo opeens te horen door de telefoon. De verbinding
    was zo goed dat het net was alsof je in een andere kamer zat hier in huis. Ik merk dat je al snel leuke contacten hebt opgedaan met andere andere avonturiers, je bent dus nog niets veranderd gelukkig!! Heel veel plezier met je studie en verblijf daar, we denken aan jou en we zullen onze Thessa bijstaan...
    We houden elkaar op de hoogte he?
    Liefs, van ons allemaal!

  • 04 Mei 2008 - 16:29

    Anke:

    Hey neef,

    Ben ff aan het bijlezen bij mijn ouders! Heel veel plezier! Echt supergaaf dat je daar heen gaat. Ik ga al je verhalen lezen. Ben alweer benieuwd naar je volgende!

    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Bartjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 55144

Voorgaande reizen:

18 Juni 2010 - 13 April 2011

Werken en Reizen in Zuid- en Centraal-Amerika

28 April 2008 - 15 Augustus 2008

USA, Peru, Bolivia en Chili, 2008

27 Oktober 2011 - 30 November -0001

Richting Azie en Oceanie!! :)

Landen bezocht: