Aangekomen in Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bartjan Damme - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cuzco!

Door: Bartjan

Blijf op de hoogte en volg Bartjan

05 Mei 2008 | Peru, Cuzco

Nou ik ben inmiddels aangekomen in Cuzco, het ging niet helemaal vlot met de aankomst maar goed! Na een laatste avond biertje drinken op het dakterras van Casa Ana met Maurits (Een Nederlander die al 8 maanden door Zuid-Amerika fietst, waren gezellige dagen met hem in Lima!) moest ik veel te vroeg naar het vliegveld. Ik ben inmiddels bij mijn gastgezin, en het ziet er allemaal wel leuk uit hier! Hierheen komen ging allemaal nog niet zo soepel, allereerst is het vliegveld van Lima een aparte ervaring, in 15 minuten is mijn vertrektijd geloof ik 3x veranderd, ik zou origineel om 5:45 (VEEL te vroeg) vliegen, dat veranderde ineens naar 5:30 en uiteindelijk werd het 5:55. Maar goed, het vliegtuig toch gehaald dusja! Ik zat eerst tussen twee zure mensen in die niet zo aardig leken, maar toen bleek (gelukkig) dat mijn stoel kapot was, dus dat ik moest verhuizen, toen kwam ik naast Anna te zitten, die na 5 minuten engels praten toch nederlands bleek te zijn. Was dus wel gezellig, ik kwam haar vandaag (zondag) ook nog tegen op het plaza des armas, was wel leuk.

De vlucht ging echter vrij soepel, na een uurtje (dus 7:00 ‘ s ochtends) geland op Cuzco, dan staan daar allemaal mensen met bordjes met namen erop en dergelijke, ik zoeken naar mijn naam, maar die was nergens te vinden, vervelend! Er stonden echter nog wat andere mensen ook te wachten, dus ik dacht ‘ dat zal vast wel vaker voorkomen’ Na een half uur stond er alleen niemand meer, behalve een Amerikaanse en ik. Toen begon er toch een gevoel te broeden dat ze niet gingen komen, na een praatje gemaakt te hebben met Nina (Amerikaanse) hadden we maar afgesproken dat we nog een half uur zouden wachten voordat we zelf met de taxi naar de stad zouden gaan. Zij was dolblij dat ze niet alleen hoefde en was net als ik erg verguld met mijn 12weekse cursus haha, ben nog nooit zo trots op mezelf geweest dat ik het in het vliegtuig nog wat nagekeken had. Na een taxi naar het centrum genomen te hebben voor 15 sol (nog geen 4 euro) hebben we daar een internetcafé gezocht en de adressen van onze scholen opgezocht, daar bleek dat ze me de 5de pas verwacht hadden, dus na veel sorry’s enz kon ik eindelijk naar mijn gastgezin.

Dat werd wel tijd ook, want door de slechte nacht en de ontzettend hoge ligging (3500 meter)van de stad was ik totaal gaar, en vaak buiten adem. Ze zeggen dat je dan Coca-thee moet drinken, maar ik walg van thee dus ik heb maar een slaapkuur genomen, werkte fantastisch!! Ben ’s middags gelijk gaan slapen en ben ’s avonds om 9 uur gaan slapen en werd 12 uur later wakker! Ik heb hier een eigen kamertje, een eigen toilet en douche. Het huis zelf ziet er echt best goed uit, het is van een man die zijn 2 kinderen hier door twee vrouwen laat verzorgen, en ondertussen de 4 andere kamers heeft aangepast aan gasten en zo er nog wat aan verdiend. Dus Rosita en Gleas (of zoiets ;-) )zorgen voor de twee kinderen en voor de anderen die er nog wonen. Ik zit nu samen met Octavio (een braziliaan uit belizonte) en David (Amerikaan uit California) in het huis. Rosita kookt meestal voor ons, dus als ik uit bed kom dan staat het ontbijtje klaar en bakt ze een eitje voor ons als we willen, en als ik maandag uit school kom zou er een lunch klaar moeten staan (ik heb tot 13:00 school) dus van 13:30 staat de lunch klaar en dan rond een uur of 19:00 gaat het warm eten op tafel! Oftewel ik heb niets te klagen hier en alles wordt geregeld!
Verder ben ik vooral wat de stad in gegaan, bij een voetbalwedstrijdje gaan kijken, waar ze gelijk vroegen of ik ook speelde, en of ik volgende week meedoe! Best grappig, maar ik denk dat ik hier nog geen 5 minuten kan rennen door de ijle lucht haha, maar we zien wel, misschien is het wel leuk! Verder ben ik de berg bij cuzco beklommen om naar de cristo blanco te gaan, halverwege de berg zakte de moed me wel in de schoenen, want toen hield het trapgedeelte op en moest ik door over rotspaadjes enz, maar ik was op mijn slippers (Slim!!!) dus dat was bittere ellende, maar goed toen ik eenmaal boven was wel veel mooie plaatjes geschoten. Ik zal binnenkort wel wat foto’s op mijn hyves zetten!

Verder ga ik nu zo naar bed, want er het is zo rond 12 uur en ik moet morgen om 9 uur fit op school zijn haha! Bedankt allemaal voor de berichtjes, en tot horens!
Groetjes Bartjan

  • 05 Mei 2008 - 06:56

    Johan En Corrie:

    Hallo Bart-Jan,
    Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, we leven helmaal met je mee. Succes op school en we hopen dat je veel aardige mensen ontmoet.

  • 05 Mei 2008 - 08:31

    Niels:

    Klinkt allemaal goed BJ en kom maar op met die foto,s.

    p.s heb jij je voetbalschoenen meegenomen dan.. of ga je nu ook met je slippers op het veld staan?
    veel succes met je studie en de wedstrijd.


  • 05 Mei 2008 - 09:55

    Peter:

    He Bart,

    Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat! Vergeet je niet aan te passen he; blote voeten-voetbal! Is die Amerikaan te doen;-)?

  • 05 Mei 2008 - 15:04

    Patricia:

    Hey bartje!
    Je hebt het allemaal wel goed voor elkaar haha..
    Hoop dat je er een leuke tijd hebt en geniet ervan!

    Groetjes Patries

  • 05 Mei 2008 - 16:01

    Sjaak:

    Hey Bart

    Gelukkig dat je het zo naar je zin hebt en dat het gastgezin ook leutig is!
    En niet teveel voetballen he straks word je nog ontdekt door rijke clubs en dan zien we je niet meer terug haha..
    Veel suc6 en plezier met je studie we spreken elkaar nog
    Groetjes

  • 08 Mei 2008 - 21:21

    Stefan:

    He Bartjan, erg leuk om je belevenissen te volgen via het web...ben je er toch een beetje bij. Mis je natuurlijk vreselijk aan de andere kant van de lijn ;)
    Hoe dan ook, geniet van je tijd daar en veel succes met alles wat je mee zal maken ! Hou je haaks jongen (dat komt vast en zeker goed) en tot ziens.

  • 13 Mei 2008 - 09:57

    Ray:

    he B echt tof man om dit zo te volgen aan de andere kant van de wereld, krijg er wel een goed beeld van.. staks nog wat fototjes indd. echte avonturier ben je toch ook he..hier is het zowat de hele week 24 graden ofzo, weinig te klagen daarover dusbart lees wel meer nog van je laat die gasten daar wat nederlands voetbal zien van je.. en nooit meer afspelen dan. laters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Bartjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 55162

Voorgaande reizen:

18 Juni 2010 - 13 April 2011

Werken en Reizen in Zuid- en Centraal-Amerika

28 April 2008 - 15 Augustus 2008

USA, Peru, Bolivia en Chili, 2008

27 Oktober 2011 - 30 November -0001

Richting Azie en Oceanie!! :)

Landen bezocht: